Vecākiem

      

Par profesionālu spēlētāju nepiedzimst, šo statusu nopelna.

                                                          Vispārējie ieteikumi.

  • Vēlams, lai bērns ietur maltīti pusotru līdz divas stundas pirms treniņa.
  • Treniņa laikā bērnam nepieciešams dzeramais ūdens pudelītē, lai varētu padzerties.
  • Nav ieteicams pusotru līdz divas stundas pēc treniņa uzņemt lielu daudzumu pārtikas, tā vietā var apēst kaut ko vieglu.
  • Aukstā laikā pēc nodarbībām nevajadzētu uzreiz doties mājās, jāļauj bērnam nedaudz atdzist siltās telpās, piemēram, ģērbtuvē.
  • Izvēlieties  bērnam laika apstākļiem un treniņa norises vietai atbilstošu apģērbu. Atcerieties, treniņa laikā saslimt nav iespējams! Pirms un pēc treniņa šāds risks pastāv.
  • Pēc vieglas saaukstēšanās apmeklēt treniņus var atsākt nekavējoties. Pēc smagākas saslimšanas ir vēlama ārsta konsultācija.
  • Regulāru veselības problēmu gadījumā nepieciešams konsultēties ar ģimenes ārstu par treniņu lietderīgumu.
  • Par nedarbiem nesodiet bērnu, liedzot tam treniņu apmeklējumu. Jūs noteikti radīsiet risinājumu kopā ar treneri. Iespējams, lietderīgāk ir aizliegt bērnam lietot datoru vai izdomāt kādu citu sodu. Esiet radoši!
  • Ja audzēknis apmeklē vēl kādu ārpus stundu pulciņu vai treniņus, tad noteikti konsultējieties ar treneri par nodarbību grafika saskaņošanu un bērna noslogošanu treniņu laikā.
  • Māciet bērnu patstāvīgi savākt un izkraut savu treniņu somu un atcerēties nākošā treniņa vietu un laiku.
  • Ja neizdodas apmeklēt treniņu, sazinieties ar treneri un uzziniet par nākošo treniņa norises laiku un vietu, māciet komunicēt ar treneri arī saviem bērniem.
  • Treniņu laikā nav ieteicams lietot saldinātos dzērienus, limonādes u.c.
  • Vienmēr izmantojiet maiņas apģērbu un apavus treniņiem, nepieļaujiet, lai bērns nosvīdis iet mājās.
  • Kontrolējiet, lai bērns ievēro higiēnas prasības.

                                                          Futbolista ēdienkarte.

          Ikvienam ir nepieciešams sabalansēts un pareizs uzturs, sportistiem tas ir īpaši svarīgs. Darba kvalitāte treniņā un pat spēles iznākums bieži vien ir atkarīgs no futbolista ēšanas paradumiem. Sportista ēdienkartei jābūt sabalansētai, ēdienreizēm- regulārām. Jau kopš bērnības topošajiem sportistiem jārūpējas par veselīgas pārtikas lietošanu uzturā. Tā ir komandas panākumu atslēga nākotnē. Jau pirms slodzes ir nopietni jāpiedomā, ko un kad ēdīsim. Nevajadzētu ieturēt smagu un grūti pārgremojamu maltīti mazāk, kā trīs stundas pirms sacensību sākuma, taču tas nenozīmē, ka spēlētājs nevar apēst kaut ko vieglu neilgi pirms sacīkstes. Nekādā gadījumā nedrīkst aizmirst par ūdens lietošanu. Tas ir svarīgi ikvienam, jo īpaši sportojot!

          Veidojot pareiza uztura ēdienkarti svarīgi ir nodrošināt hemoglobīna optimālu koncentrāciju asinīs. Izvēloties produktus jauno futbolistu ēdienkartē, noteikti jāiekļauj produkti, kas satur dzelzi:  liellopu gaļa, griķu putraimi, valrieksti, dažādi zaļumi, granātābolu sula. Pēc treniņa ieteicams lietot olbaltumvielām bagātus produktus. Lai sasniegtu augstus rezultātus sportā, ir nepieciešams izvairīties no ceptiem, taukainiem un kalorijām bagātiem produktiem. Pagatavojot ēdienus, labāk ir izvēlēties olīveļļu, nevis augu eļļu. Vajadzētu ierobežot uzturā majonēzi, rauga un miltu izstrādājumus. Nav ieteicams lietot gāzētus dzērienus, lielos daudzumos rupjmaizi un tomātus. Pēc iespējas mazāk uzturā jālieto produktus ar augstu holesterīna līmeni, kas izraisa atrosklerozi. Ļoti veselīgi ir lietot dažādas putras (auzu pārslu, griķu putraimu u.c), sevišķi dienas pirmajā pusē. Tāpat veselīgi ir dažādi mājas ķīseļi, augļu un ogu dzērieni. Jauniem futbolistiem  uzturā lietot ātrās ēdināšanas restorānu produktus jeb „Fast food” un saldinātos dzērienus  neiesakām. Šāda veida ēdieni ir galvenie „ienaidnieki” sportista kuņģim. Dažādi mīti par ēdienu veselīgumu nenozīmē, ka sportistam tie jālieto pārmērīgos daudzumos. Kas par daudz, tas par skādi. Ēdienu izvēlē noteikti jāpielieto dažādība. Pierādīts, ka šokolāde satur Laimes hormonu, burkāni satur augšanas hormonus, bet šo iemeslu dēļ nevajadzētu lietot šos produktus pastiprināti. Netīkamu produktu lietošana neradīs vēlamo labvēlīgo rezultātu. Otrādi, radīs pretēju reakciju sportistam. Jaunie futbolisti paši labprāt izvēlēsies produktus, kas viņiem būs nepieciešami, tos, kuri garšo. Sportista ēdienkartē jābūt tikai svaigiem un kvalitatīviem produktiem. Svaigi dārzeņi, augļi, dažādi zivju un gaļas ēdieni nodrošinās organismu ar nepieciešamajām uzturvielām un vitamīniem, lai bērna organisms spētu augt un attīstīties. Tieši tas ir nepieciešams, lai varētu audzināt nākamos futbola talantus, vai ne?

                                                                 Ekipējums.

                                                                             Futbola apavi (buči).

          6, 8 - tapu (pumpu) futbola buči-apzīmē ar SG (Soft Ground), domāti mīkstajiem un mitrajiem labas kvalitātes laukumiem. Profesionāļi, spēlējot uz dabīgas zāles segumiem, kas ir ļoti kvalitatīvi, parasti izmanto šī veida futbola bučus ar 6 vai 8 tapām. Bērniem līdz 13 gadiem šāda veida futbola apavi nav ieteicami, dažos bērnu futbola turnīros ir pat aizliegts tos izmantot.

          13 - tapu buči ar apaļām tapiņām apzīmē ar HG (Hard Ground) un gareniskām spuru veidīgām tapām apzīmē kā FG (Firm Ground) – šāda veida futbola apavus lieto uz dabīgas zāles seguma cietajiem laukumiem, kā arī uz labas kvalitātes jaunāko paaudžu mākslīgā seguma laukumiem.

          Daudz tapiņu buči, tos parasti apzīmē ar Turf, AST – šāda veida bučus lieto gandrīz uz visiem laukuma segumiem, ieskaitot grants pamatnes segumus. Tie lieliski ir piemēroti spēlei ziemā, pa sniegu un uz mākslīgiem laukumiem bez apsildes.

          Zāles apavi tos var izmantot sporta zāles apstākļos, sausā laikā arī uz mākslīgā seguma laukuma„ Mini pitch”.

          Katram futbolistam jāievēro likumsakarības, izvēloties pareizos futbola apavus. Iegādājoties bučus, ne tikai jāņem vērā nepieciešamo izmēru, bet arī materiālu, no kāda tie ir ražoti. Futbola apavi nedrīkst būt neatbilstoša izmēra, arī pārlieku brīvi nē.  Ja buči ražoti no ādas, tad jāņem vērā, ka pēc 3-4 lietošanas reizēm tie kļūst brīvāki, tādējādi var iegādāties ciešākus apavus. Savukārt ražojumus, kam ir sintētiska virsma, jāizvēlas nedaudz brīvākus, jo tie formu praktiski nemainīs.

          Pēc spēles vai treniņa futbola apavi ir jānomazgā ar ūdeni, ja nepieciešams, ar birsti jānoberž piekaltušos netīrumus, jānoskalo uz rūpīgi jāizžāvē. Nav ieteicams žāvēt apavus uz apkures ierīcēm un centrālapkures radiatoriem. Labākais veids, kā to izdarīt, ir ievietot apavos avīzes vai papīru, periodiski to nomainot. Kad buči izžūs, tos nepieciešams iesmērēt ar apavu krēmu. Pareizi kopjot savus apavus, tie ne tikai ilgi kalpos, bet arī nepievils atbildīgākajos spēles brīžos.

                                                                                 Kājsargi

          Kājsargu galvenā funkcija ir aizsargāt kājas apakšējo daļu no pretinieku sitieniem. Izšķir dažādu veidu kājsargus. Ir iespēja izvēlēties gan tādus, kas pasargā potītes daļu no traumas, gan tādus, kas šo papildus funkciju neveic. Katrs individuāli izvēlās sev ērtākos kājsargus. Mūsu viedoklis ir tāds- drošības nevar būt pārāk daudz. Kājsargi ar potītes aizsardzību parasti stabilāk turas pareizā pozīcijā. Izvēloties kājsargus, pievērsiet uzmanību augšdaļas formai. Jo vairāk tā ir noapaļota, jo mazāka iespēja, ka kājsargi bojās futbola getras, spēlējot izklupienos un citās situācijās.

                                                                    Vārtsargu cimdu kopšana.

          Vēlams, lai vārtsargam būtu divi cimdu pāri. Vienus varēs izmantot treniņiem, otrus spēlēm. Tiklīdz spēles cimdu saķere ar bumbu paliek vājāka, tos turpmāk būtu ieteicams izmantot treniņiem, bet spēlēm jāiegādājas jauni. Šādi veidojot plānveida cimdu maiņu.  Par cimdu kvalitāti un nolietojumu vislabāk ir konsultēties ar treneri.

          Spēles cimdus pēc spēles ir jānomazgā ar siltu ūdeni un ziepēm, izmantojot švammīti, vēlāk jāizžāvē. Ir pieejami arī speciālie cimdu mazgāšanas līdzekļi, taču to iegāde nav īpaši nepieciešama.

          Treniņu cimdi jāmazgā retāk. Ir pietiekoši, ja jūs to darīsiet periodiski, bet ne pārāk bieži. Būs labi, ja pēc treniņiem cimdus īzžāvēsiet. Daudzi vārtsargi mazgā cimdus veļas mašīnā. Tādā veidā cimdiem nekāds liels kaitējums netiek nodarīts, kaut gan ražotāji neiesaka šādā veidā mazgāt vārtsargiem tik svarīgo atribūtu. 

          Izmantoti materiāli no interneta resursiem: www.amberball.infowww.akak.ruwww.keeper-shop.ruwww.keeper-club.ru.

Ieteikumi LFF

© 2013 REZEKNES FA All rights reserved

 .